Ensamstående mammor

Jag vill ge en stor eloge till alla ensamstående mammor här i världen! ( och alla andra mammor oxå). Jag vet själv hur det är att stressa till förskolan, fixa mat snabbt som faaan när man kommer hem för ungen har Inge tålamod överhuvudtaget (vilket är förståeligt), inte kunna duscha/gå på toaletten ifred m.m. Egen tid när K har gått och lagt sig uppskattar jag såååå mycket! Bara sitta i soffan, med ipaden i knäet, kolla tv osv... Jag förstår inte, men beundrar de som orkar göra annat än slappa efter en lång arbetsdag/skoldag, sen hämta kidsen osv och sen gå ut för ett glas vin, bio lr liknande.. Jag som studerar kan dock välja lite fritt hur jag lägger upp mina studietimmar osv, så på så sätt hinner jag städa, tvätta osv på dagarna, men de finns även dagar/veckor då jag har obligatorisk skoldag dvs praktik eller temadagar och de veckorna är inte roliga kan jag säga... Nu är jag inne på min sista praktikperiod och jag trivs helt underbart, och som tur är får jag mycket hjälp med K av min mamma! Hon hjälper till att hämta och lämna på förskolan, avlastning om det behövs osv! Utan hennes hjälp skulle de blivit så mycket svårare! <3

Jag tycker även att oavsett bakgrund, vad som hänt tidigare m.m. så måste folk gå vidare i livet och inse att folk växer upp och blir äldre/mognar. Alla är inte likadana idag som man var för 6-7 år sen. Tyvärr finns det folk som aldrig växer upp, utan är kvar i de barnsliga beteendet... Jag märker TYDLIGT på vissa av mina bekanta att de fortf är kaos, trots att det är dags att växa upp...Med Kaos menar jag " pallar ej jobba", hänger i centrum en tisdag kväll för de ej har nåt att göra, hänger fortf varje onsdag-lörda ute för de inte har nåt arbete/skola o gå till, umgås fortf med fel folk osv... Jag förstår inte varför folk inte tar tag i sina liv ist?

Anyway, de jag vill komma med de här är att jag är glad att jag har så underbara vänner! Dock önskar jag att jag umgicks mer med ni som har barn, men jag vet att det är svårt att få tiden att räcka till!

Nu får jag snart min jeansleverans så måste kila! Lägger upp en bild senare!

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0