Älskade son <3

Det mysigaste som finns är att ligga brevid sin underbara son och lukta i hans hår när han sover. <3
K är mitt allt och jag gör allt för att han ska ha det bra. (vilket förmodligen alla normala föräldrar gör för sina barn)
Hur trotsig du än är K, och hur grinig och arg du är, kommer jag alltid stå bakom dig och finnas vid din sida.
Mammas ögonsten! <3
K har kommit in i en extrem trotsperiod där han vet allt bäst, ska göra allt sj, blir frustrerad när han inte får på sig strumpan själv,etc. Vissa gånger är det faktiskt riktigt jobbigt, men då är det bara o tänka på alla glada och lyckliga stunder vi har. K är i en rolig ålder nu då han börjat prata massor, vill försöka själv med de mesta, han är verkligen en egen individ. Det är sjukt roligt att se hur han utvecklas för varje dag som går!

Igår fick jag ett halvsurt sms från en vän som är besviken på att vi inte ses spec. mkt längre... Många som ej har barn (inte alla) förstår faktiskt ej hur det är med att man faktiskt vill umgås med sitt barn,man åker hellre på utflykt med sitt barn än att sitta o fika på ett sunkigt café i timmar... Jag uppskattar min egen vuxentid framför datorn tex när K lagt sig, mycket mer än att gå ut och festa osv hela tiden.
Visst kan det vara roligt att gå ut och festa och träffa gamla kompisar, men det är inget jag vill göra varje helg. Det är inget nytt ute heller, förutom de unga folket kanske.

Det är när man får barn som man ser vilka som verkligen är ens riktiga vänner. Tyvärr, men så är det faktiskt. Jag hade en del bra vänner innan jag fick barn som jag inte alls har någon kontakt med idag, vilket jag kan känna ibland är tråkigt.
Sen har vi de här vännerna som tror att de kan ringa kl 21på kvällen och få svaret JA av mig när deras frågor är: ska vi gå ut och ta ett glas vin? Ska vi gå på en sen bio? Ska vi gå på en PW? Hallå vänner, what dont u get?! Jag är ensamstående
med min underbara son, det krävs isf planering! Jag tror inte jag är den enda mamman som känner så här...

Men till alla ni vänner som kommer med såna frågor efter kl 18 på kvällarna... Ni får gärna komma över och käka middag hemma hos oss. kolla film hemma, m.m. Men TÄNK er för innan ni frågar era frågor för att sen bli sura för jag säger nej till era spontana kvällsaktivitets frågor...

I övrigt har jag underbara vänner! <3


Kommentarer
Postat av: Isabel

Hej, hittade hit för någon dag sedan. Är också mamma till en snart 3-årig tös. En fråga bara... har du silikonbröst? Fattar inte hur du kan ha så fasta bröst efter amning (om du nu har ammat) jag själv funderar på att skaffa silikon.. men kanske efter barn nr 2 som kommer inom kort! ha en bra dag!

2012-03-21 @ 17:01:26
Postat av: Catrin

Hej! Vad roligt att du hittade hit! Yes jag har precis gjort mina.. Jag har gelehallon... Jo en del vill vänta tills de skaffat fler barn osv men har man gelehallon är det inga problem med att amma om man e sugen på fler barn och vill amma... Jag ammade i nästan 7mån, efter det blev jag helt platt (hade ej spec stora innan heller).

2012-03-21 @ 17:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0